Koulutuskalenteri

Tulevia koulutuksia
 

Sosiaalisen median yhteisömanagerin peruskurssi 12.3.-13.8.2019

Löydä oma soundisi somessa ja tuota kiinnostavaa sisältöä kanaviisi. Yhteisömanagereista on moneksi!

Otavan Opiston suosittu sosiaalisen median yhteisömanagerin peruskurssi starttaa jälleen 12.3.2019! Kurssilla käydään läpi sosiaalisen median perusperiaatteita sekä tehdään jokaiselle osallistujalle sosiaalisen median strategia vuodelle 2019.

Koulutuksessa pääset nopeasti ja aidosti kehittämään omia somekanaviasi tarpeidesi mukaan!

“Jaan kiitosta kouluttajan selkeästä tavasta tuoda asioita esille: ei kikkailua tai hienostelua. Rento tyyli, joka rohkaisi kysymään tyhmiäkin kysymyksiä.”

Koulutus sisältää kuusi koulutuspäivää 12.3. 13.8.2019. Ensimmäinen kerta järjestetään Otavan Opistolla Mikkelissä ja seuraavat kerrat Helsingissä.

Jokaiseen moduuliin valmistaudutaan etukäteen lähetettävien ennakkotehtävien avulla. Koulutuspäivien välillä on itsenäistä etäopiskelua, jolloin jokainen kehittää omia some-kanaviaan itsenäisesti koulutuspäivien aikana valitsemiensa painopistealueiden mukaisesti. Etäopiskelun ohjaus tapahtuu kurssille perustettavassa suljetussa Facebook-ryhmässä.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä odotuksia asiakkailla on sosiaalisesta mediasta?

  • Miten asiakasta palvellaan sosiaalisessa mediassa?

  • Missä kanavissa minun pitää olla läsnä?

  • Miten voin hyödyntää eri kanavien ominaisuuksia?

  • Miten saan sosiaalisessa mediassa keskustelua aikaan?

  • Millaisia sisältöjä minun kannattaisi tehdä?

  • Kuinka ryhmiä voidaan hyödyntää?

  • Kuinka voin osallistaa ja kehittää toimintaa somessa yhdessä asiakkaitteni kanssa?

  • Kuinka sosiaalinen media on osa myyntiä ja markkinointia?

“Monipuolista tekemistä: luentoa, kuulijoiden aktivoimista, kysymyksiä, käsillä tekemistä, aitoa kiinnostusta osallistujia kohtaan.”

Koulutus sopii henkilölle, joka

  • ylläpitää sosiaalisen median yrityssivuja työssään

  • päivittää harrastustoiminnassa sosiaalisen median kanavia

  • on esim. Facebook-ryhmän ylläpitäjä

  • vastaa urheiluseuran, järjestön tms. somesta

  • on yrittäjä ja vastaa yrityksensä somekanavista

  • vastaa työssään esim. asiakkuuksista, asiakaspalvelusta, asiakasviestinnästä, markkinoinnista ja myynnistä

  • on ylläpitänyt kanavia, mutta haluaa nyt oppia tekemään pitkäjänteistä ja tavoitteellista somea ja nostaa tekemisen uudelle tasolle.

Koulutuksessa ei opetella perustamaan tai käyttämään sosiaalisen median kanavia. Lähtökohtana on, että jokainen osaa julkaista päivityksiä sosiaaliseen mediaan ja on kokeillut maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa.

Suosittelemme koulutusta myös yritysten ja yhteisöjen työpareille tai tiimeille, jotka tekevät sosiaalisen median viestintää yhdessä. Kurssi tarjoaa hyvän mahdollisuuden syventyä yrityksen tai yhteisön sosiaaliseen mediaan ja luoda sille toimiva strategia. Yhdessä hyvin suunniteltu onkin jo puoliksi tehty!

Syksyllä 2019 käynnistyy Sosiaalisen median yhteisömanagerin peruskurssin jälkeen Sosiaalisen median Master Class-jatkokurssi.

Kurkkaa tästä kurssitunnelmia!

Ajankohta

1. Moduuli: ti–ke 12.–13.3.2019 klo 10–18 / 9-16

2. Moduuli: to 11.4.2019 klo 10–18

3. Moduuli: ke 22.5.2019 klo 10–18

4. Moduuli: ti 11.6.2019 klo 10–18

5. Moduuli: ti 13.8.2019 klo 10–18

Paikka

Otavan Opisto, Otavantie 2 B, 50670 Otava (Mikkeli) ja Helsinki

Koulutusaikataulu

1.  moduuli ti–ke 12.–13.3.2019: Kohderyhmä ja sisällöt (Otava/Mikkeli)

  • Ensimmäisessä moduulissa pohditaan tavoitteita ja kohderyhmiä, valitaan tavoitteita tukevat sosiaalisen median kanavat ja mietitään kanavien tyyliä. Lisäksi paneudutaan sosiaalisen median trendeihin ja ideoidaan kanavien sisältöjä.

2. moduuli to 11.4.2019: Tavoitteet ja mittaaminen (Helsinki)

  • Toisessa moduulissa luodaan jokaiselle relevantit sosiaalisen median tavoitteet ja tutustutaan sosiaalisen median kanavien tarjoamaan analytiikkaan. Lisäksi tutustutaan maksetun mainonnan tekemiseen ja mahdollisuuksiin sosiaalisessa mediassa.

3. moduuli ke 22.5.2019:  Kuva- ja videosisällöt (Helsinki)

  • Kolmannessa moduulissa tutustutaan kuva- ja videokerronnan muotoihin ja mahdollisuuksiin sosiaalisessa mediassa. Koulutuspäivässä kuvataan ja editoidaan videoita mobiililaitteilla ja tutustutaan somekanavien Stories- ja Live-ominaisuuksiin.

4. moduuli ti 11.6.2019: Osallistaminen ja vuorovaikutus (Helsinki)

  • Sosiaalisen median ytimessä on yhteisöllisyys, vuorovaikutus ja asiakaspalvelu. Neljännessä moduulissa pohditaan, miten näitä elementtejä tuodaan omiin kanaviin.

5. moduuli ti 13.8.2019: Yhteenveto ja reflektio (Helsinki)

  • Viimeisellä kerralla tarkastellaan sitä, mitä ollaan opittu ja päätetään seuraavat stepit, joilla somessa jatketaan. Päivän aikana on usein myös paneuduttu johonkin kurssilaisten yhdessä toivomaan ekstra-aiheeseen.

Laajuus

Koulutuksen laajuus on 16 ov.

Kouluttajat

Kurssin kouluttajana toimivat Sara Miesmaa ja Jenna Ojala Siliä Oy:stä, joka kouluttaa sosiaalisen median vuorovaikutustaitoja ja yhteisömanagerointia sekä tuottaa sosiaalisen median sisältöjä videon, kuvan, tekstin ja vaikuttajayhteistöiden keinoin. Sara ja Jenna vastaavat useiden eri sosiaalisen median sivustojen ja yhteisöjen ylläpidosta. Kokemusta löytyy erityisesti kuluttaja- ja B2B-kanavien vuorovaikutuksesta, yhteisöjen osallistamisesta yhteiseen sometekemiseen sekä videoviestinnästä.

Siliä Oy on koordinoinut Otavan Opiston yhteisömanagerikursseja useita vuosia.

Hinta

Koulutuksen hinta on 425€/hlö (sis. koulutus ja iltapäiväkahvin) Huom! majoitus ja ruokailut erikseen.

Opiskelupaikka varataan maksamalla varausmaksu (100€/ilmoittautuminen) ilmoittautumisen yhteydessä joko välittömästi verkkopankissa tai laskulla; jäljelle jäävä maksu ja mahdollinen majoitus laskutetaan ennen kurssin alkua.

Maksut voi maksaa myös koulutuksen ensimmäisen lähijakson aikana Otavan Opistolla käteisellä, pankki- tai luottokortilla, ePassilla (kulttuuri) tai Smartum-kulttuuriseteleillä. Kysy lisätietoja: kurssit@otavanopisto.fi

Koulutuksen toteutuminen edellyttää vähintään 10 sitovasti ilmoittautunutta osallistujaa.

Majoitus

Majoittumismahdollisuus Otavan Opistolla (1hh/50€/yö tai 2hh/25 €/yö, sis. aamiainen); tiedustele vapaita huoneita hyvissä ajoin ennen koulutuksen alkua, kurssit@otavanopisto.fi

Lisätiedot

Lisätietoja kurssit@otavanopisto.fi tai puh. 044 794 3565

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen 26.2.2019 mennessä ilmoittautumislomakkeella

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen yhteydessä veloitamme varausmaksun (100€/ilmoittautuminen), jota ei palauteta. Varausmaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että Otavan Opisto joutuu peruuttamaan koulutuksen.

Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen 26.2.2019 tapahtuneesta peruuttamisesta/koulutuksesta poisjäännistä veloitamme puolet jäljellä olevasta osallistumismaksusta ja varatun majoituksen hinnasta.

Mikäli osallistuja ei peruuta osallistumistaan ja/tai jättää osallistumatta koulutukseen, veloitamme koko jäljellä olevan osallistumismaksun.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

  • Paikka:

    Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (Mikkeli) / Helsinki (eri kohteet)

Tagit: yhteiso, manager, some, facebook, twitter, instagram, snapchat, whatsapp, myynti, markkinointi, vuorovaikutus, taloyhtiö, seura, yhdistys, yritys

Tulevia koulutuksia


Tulevia koulutuksia

Lyhytkurssit
 


Kesäkurssit
 

<

>

Ma
Ti
Ke
To
Pe
La
Su